FANDOM

Lapseni, sinulle olisi parasta jos et lukisi tätä artikkelia ennen kuin olet pelannut pelin läpi, sillä se on täynnä juonipaljastuksia.
Toriel

Be good, alright?

Frisk (suom. Vilma) on pelattava kekkuli, joka on myös Undertalen pääkekkuli. Kun tämä tippui
Frisk
Alamaailmaan, Frisk lähtee matkalle palatakseen pinnalle. Frisk on viimeinen kahdeksasta ihmisestä, jotka ovat tippuneet Alamaailmaan.

Profiili Edit

UlkonäköEdit

Frisk näyttäytyy ihmislapsena epäselvällä iällä ja sukupuolella. Tämä pukee sinistä paitaa kahdella violetilla raidalla. Tämä pukee myös sinisiä housuja ja ruskeita saappaita. Hänellä on ruskeat keskipitkät hiukset ja tyhjä ilme. NPC:t yleensä kuvaavat Friskin ilmeitä. Ainoa tekstuurimuutos ulkonäössä tapahtuu Waterfalilla eli vesiputouksella katsoessasi Sansin kaukoputkesta. Pelaajan silmä muuttuu violetiksi kunnes huoneesta lähtee, Tämä johtuu siitä että Sans oli laittanut kaukoputkeen mustetta.

PersoonallisuusEdit

Kekkuli-Friskin persoonallisuus riippuu pelaajan pelitavasta. Jos pelaaja valitsee Neutraalin reitin, jossa armahtaa enemmän hirviöitä kuin tappaa, Frisk on henkilö, joka voi tappaa osan hirviöistä suojautuakseen mutta pyrkii yleensä jättämään vastustajansa henkiin. Jos taas valitsee Neutraalin reitin, jossa tappaa enemmän hirviöitä kuin armahtaa, Frisk armahtaa osan hirviöistä mutta on valmis tappamaan hyvinkin monen. Jos valitsee Murhareitin, Chara-kekkulilla, joka on Friskin ruumiin sisällä, on lähes täysi valta Friskista ja Frisk on murhaaja, joka tappaa jokaisen hirviön tieltään, joskus jopa huvikseen. Jos valitsee Pasifistireitin, Frisk armahtaa jokaisen hirviön eikä ole koskaan valmis tappamaan ketään. Hän on hyvin kiltti kekkuli, eikä halua satuttaa toisia.