FANDOM

Flowey Talk normal

Flowey the flower on ensimmäinen hahmo, jonka pelaaja tapaa koko pelissä, ja ainoa hahmo, joka ei ole ihminen eikä hirviö (jos ei lasketa Sieluja, jotka periaatteessa kuitenkin ovat ihmisiä) Kun tapaat hänet ensimmäisen kerran, hän kutsuu itseään pelaajan uudeksi parhaaksi kaveriksi. Laulun, joka pyörii taustalla, nimi onkin "Your Best Friend" . Flowey on Neutraalin Reitin päävastus Photoshop Flowey (Tunnetaan myös Omega Floweyna tai nimellä Flowey X ) muodossaan, jossa hänellä on kaikkien ihmisten sielut.

HISTORIA Edit

Flowey oli ennen kuningas Asgoren ja kuningatar Torielin poika Asriel. Kerran ihmislapsi Chara putosi Raunioihin, ja Asriel vei tämän vanhemmilleen. Siitä lähtien he olivat kuin sisaruksia. Kun Chara kuoli, Asriel otti tämän sielun ja ylitti Barrierin, jotta voisi viedä Charan takaisin ihmisten kylään. Kun Asriel oli saapunut, ihmiset luulivat että tämä hirviö oli murhannut Charan. Ihmiset hyökkäsivät kaikella mitä heillä oli, ja vaikka Asriel olisi voinut tappaa heistä joka ikisen, hän ei halunnut, vaan hymyili ja lähti takaisin. Kuninkaan linnassa hän kyyristyi ja hajosi tomuksi kultaiselle kukkapedille. myöhemmin Alphys oli saanut lainata näitä kukkia ja ruiskutti niinin Päättäväisyyttä, jolloin Flowey heräsi ja pakeni Oikeasta Laboratoriosta.

Flowey on Sansin lisäksi ainoa henkilö, joka tietää SAVE-mekaniikasta. Kun tapaat hänet toista kertaa pelissä, hän arvostelee sinua Sansin tavoin siitä mitä olet tehnyt, ja jopa tietää jos olet esimerkiksi ensin armahtanut Torielin, ja sen jälkeen ladannut SAVE-tiedostosi ja tappanut hänet.

OMEGA FLOWEY Edit

//okei, nyt joku muu saa kirjoittaa. itse olen viimeiset kaksi tuntia korjaillut wikitekstejä.//

//I feel y'a mate. Jatkanpa tästä loppuun. ^^ -Karhuvaari //

Omega Flowey on Floweyn voimakkaampi muoto, jolla on kuusi ihmissielua vahvistuksenaan. Se on jättimäinen, konetta muistuttava hahmo, joka käyttää taistelussa esimerkiksi kärpäsiä ja suurikokoisia 'friendliness pelletseja'. Omega Flowey käyttää myös sielujen omia hyökkäyksiä, tosin kun sielut päihittää, ne kääntyvät pelaajan puolelle. Taistelun lopussa ne liittoutuvat Friskin kanssa ja auttavat tätä voittamaan Floweyn. Taistelun jälkeen pelaajalle annetaan mahdollisuus joko armahtaa tai tappaa Flowey. Mikäli pelaaja valitsee armahtaa Floweyn, alkaa Oikea loppu.

TRIVIAA FLOWEYSTÄ Edit

  • Flowey ja Mettaton ovat ainoita pelin hahmoja joilla on oikea ääniraita. Flowey sanoo "That´s a wonderful idea!" (tuo on mahtava idea!) Raunioiden lopussa Murhareittiä tehdessä.
  • Jos pelaaja yrittää nimetä hahmonsa Floweyksi, näytölle tulee teksti: "I already CHOSE that name!" (Minä VALITSIN jo sen nimen!) ja estää pelaajaa ottamasta sitä.
  • Floweyn hahmoon on saattanut tulla inspiraatiota pelin EarthBound puhuvista kukista.
  • Floweyllä on todella paljon "battle spritejä"; hänellä on enemmän ilmeitä kuin millään muulla hahmolla, ilmeitä joita hän käyttää taisteluhuoneessaan.