FANDOM

Imgres

Asgore Dreemurr on Alamaailman kuningas, Torielin ex- mies ja Asrielin isä.

Profiili Edit

Ulkonäkö Edit

Asgore on suurikokoinen, vuohta muistuttava parrakas hirviö, joka pitää yllään haarniskaa ja kirkkaasti värjättyä, sivuille yltävää viittaa. Hänellä on pitkät sarvet ja hän käyttää taistelussa kädessään pitämää suurta kolmikärkeä.

Luonne Edit

Asgore on luonteeltaan lempeä ja ylevä. Hän on sympaattinen ja hyvin surumielinen, joka johtuu hänen pakkoasemastaan Alamaailmaan tippuvien ihmisten tappajana.

Kyvyt Edit

Asgore osaa käyttää monenlaista tulimagiaa ja ohjata tulipalloja tuhoa tekeviin hyökkäyskuvioihin. Hänen käsissään kolmikärki on tappava ase ja hän osaa käyttää niin sinistä kuin oranssiakin taikuutta.

Tarina Edit

Alamaailmaan lukittautumisen jälkeen Asgoren vaimo (Toriel) synnytti lapsen nimeltä Asriel. Asriel oli hirviömaailman prinssi ja pidetty hirviöiden keskuudessa. Vuosia myöhemmin, kun ensimmäinen ihminen, Chara, tippui Alamaailmaan, Asriel löysi haavoittuneen ihmisen ja vei tämän kotiinsa, jossa Toriel ja Asgore adoptoivat hänet. Kun koitti päivä, jona Asriel ja ihminen kuolivat, kaikki kääntyivät surun murtaman Asgoren puoleen. Asgore, jonka oli pakko esittäytyä kansalaistensa johtajana ja tehdä, mitä he odottivat ja mikä teki heidät onneliseksi, päätti, että jokainen Alamaailmaan tippuva ihminen tapettaisiin niin nopeasti, kuin pystyttäisiin. Torielia inhotti Asgoren päätös, ja hän jätti Asgoren, aloittaen uuden elämän Raunioissa.

Triviaa

  • Asgore ei itse haluaisi tappaa ihmisiä, mutta alamaailman kuninkaana hänen tehtävänsä on saada hirviöt ulos, joka onnistuu vain jos hän tappaa 7 ihmistä.
  • Pelin Pacifist Runin lopussa, Asgore yrittää olla Torielille mieliksi, mikä saattaa viitata siihen että Asgore haluaisi Torielin uudelleen vaimokseen.
  • Asgore kuolee Pacifistpelin lopussa mikäli pelaaja ei lataa tallennustaan uudelleen ja mene takaisin Coren Sillalle jossa Undyne antaa puhelun.